Sommar och Semester!

Hej på er och välkomna tillbaka hit efter mitt sommaruppehåll! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något här men nu är jag tillbaka igen! Jag hade planer på att skriva massor under min semester men så blev det inte då jag kände att jag behövde vara helt ledig och släppa allt och därför har det ekat tomt här inne på bloggen. Men nu är semestern slut och jag kommer att börja skriva här igen!! 
 
Jag hoppas att ni har haft en fin sommar för det har jag haft. Jag har för första gången på flera år kunnat njuta fullt ut av att ha semester! Alla som känner mig vet att jag annars inte brukar vilja vara ledig i flera veckor från min älskade praktikplats men den här sommaren så kände jag att både min kropp och själ längtade efter det!
Sista dagen innan semestern så rann det dock tårar från min kind då jag insåg att jag skulle vara borta därifrån i över en månad. För mig är det så mycket mer än bara en praktikplats då jag för första gången i mitt liv känner att jag har hittat en plats där jag får vara den jag är på riktigt och det betyder så oerhört mycket för mig. Självklart så uppskattar jag att ligga på en filt på stranden samtidigt som jag lyssnar på vågornas brus men när man trivs så bra som jag gör på min arbetsplats så längtar man tillbaka dit även om det är skönt att vara ledig! 
 
När semestern började kände jag mig totalt slutkörd efter en väldigt intensiv vår med praktik, utbildning och en stor uppsats så de första dagarna spenderade jag i sängen där jag tog igen massor med förlorad sömn. När energin började komma tillbaka så kunde jag börja njuta på allvar av semestern. Jag och sambon åkte iväg till Öland där vi spenderade en hel vecka i hans familjs stuga. Varje gång vi är där så besöker vi även Köpingsvik som är en mycket speciell plats för mig. Där har jag samlat på mig många fina minnen som betyder väldigt mycket för mig så därför blir det ett kärt återseende varje år. Jag brukar ha svårt att varva ner men när jag befinner mig på den stranden och blickar ut över det vackra havet så kan jag släppa allt och få ro i min annars så rastlösa själ. 
När vi kom hem så fortsatte vi att njuta av sommaren och passade även på att ta igen lite tid med familj och vänner. Efter det så var det dags för oss att åka med min mamma och lillasyster till Göteborg där vi besökte både universeum och Liseberg. Jag åker inte så mycket karuseller längre men jag älskar fortfarande flumeride så den passade jag på att åka några gånger! Förutom att äta karameller och åka karuseller på nöjesfältet så njöt vi av en mycket vacker rundtur på Göteborgs kanaler med båten Paddan, ett mysigt besök i stadsdelen Haga och massor med goda pannkakor på frukosten som serverades på hotellet där vi bodde.
 
Semestern avslutades med att vi åkte till Orsa i Dalarna med bästa praktiken där vi bodde på en väldigt fin och mysig camping. Det var en bra resa där jag fick möjlighet att lära mig massor med nya saker om mig själv vilket var väldigt bra då jag hela tiden strävar efter att utvecklats. Resan bjöd även på mycket trevliga och roliga utflykter till Helvetesfallet, Tomteland och Orsa rovdjurspark! 
Förutom det så blev det även massor med sol och bad samt en del bowling med. Sambon vann som vanligt över mig men det var kul att spela ändå! Veckan bjöd dessutom på god mat, mängder med glass och så fick jag njuta av en härlig och fin gemenskap med. Jag hade även några mycket intressanta och givande samtal som gav mig massor med nya perspektiv på livet! Även om det var en helt fantastisk vecka på många sätt så var den också väldigt intensiv och därför så tog jag ledigt några dagar då vi hade kommit hem för att bara vila och ta det lugnt vilket var så skönt. 
 
Nu är det augusti och vi tar klivet in i sensommaren. Den här tiden börjar äpplena falla till marken i trädgården och de första gula löven börjar komma på träden. Vindarna börjar bli kyligare och solen värmer inte lika mycket längre. Nu närmar sig hösten på riktigt. Men jag är inte alls redo för att släppa taget om sommaren än då det känns som att den har gått alldeles för fort! Jag vill ha mer sol och bad, lata dagar på stranden, ljumna sommarkvällar och mysiga grillkvällar med familjen!  
Jag känner att jag saknar både den energi och den motivation som krävs för att kliva tillbaks in i vardagen igen. Men hösten kommer ändå och det är bara att försöka ta sig an den och de utmaningar som väntar runt hörnet även om det tar emot en del just nu. Men innan jag gör det ska jag försöka njuta så mycket jag kan av de sista sommardagarna! 
 
 
 
Ha det så bra så hörs vi igen i nästa inlägg/ Kram Bettan
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enlitenuddafagel.blogg.se

Bloggen utan filter om Psykisk (O)hälsa och ADHD! Här får ni ta del av mitt liv och min vardag, hur det känns att inte vara som alla andra samt mina egna erfarenheter kring psykisk ohälsa. Målet med bloggen är att ta bort fördomar kring psykisk ohälsa och bidra till en större förståelse för detta ämne! Man måste se hela människan och inte bara vad den har för diagnos!!

RSS 2.0